hon har bytt slummen mot champagne

-
Jag förstod inte då men jag ser allt klart nu. Ni tror jag har glömt men jag minns det som igår. Jag har inte glömt, jag ser det tydligare varje gång jag tänker på det. Det lätta bytet, den glada minen, all den uppmärksamheten. Jag förstod inte då, men jag ser allt klart nu. Jag kan inte släppa taget. Det går inte. Jag lever med det varje dag och ni vet inte ens om det. Att jag skulle glömma är att be döda stiga ur graven och dansa lite, innan de sakta går till vila igen. En del av mig dog i det ögonblicket blickarna möttes. Men det visste jag inte då, men jag ser allt klart nu. Ni tror jag har glömt men jag minns det som igår. Glömmer gör jag aldrig. Inte det. Aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0