en helt vanlig tjej

Varför heter det att man "inte tar hand om sig" när man börjat fundera på vad man äter och så? Om man går ner ett kilo har man anorexia och är sjuk i huvudet? Varför är det så? Om man tränar "för mycket" ska man akta sig för att inte bli sjuk och om man tar trappen istället för hissen är man helt plötsligt överabitiös? Varför? För att man inte ska tänka så när man är 16-17 bast? vafan är det för trams då? "du är ju så ung och står i växten fortfarande" ja.. och? betyder det att jag måste förstöra mej med en massa fett, oändliga mängder socker och annat onyttigt? Bara för att jag är tonåring äter jag inte som en häst. Det funkar inte så. Bara för att jag går ner ett kilo är jag inte sjuk. Inte det minsta. Titta på Kissie. praktexempel på hur jag inte är, ändå jämförs jag med henne. Jag går inte ner i vikt, det är inte bara mig det handlar om. Eller jo, delvis. Varför säger "ni" att jag ska vara försiktig och ta hand om mig om jag säger att jag inte har ätit godis på en vecka? Vad är det som är så farligt med att inte käka pizza/donken varje helg? Kan någon förklara? För jag fattar verkligen inte varför man inte kan vara nyttig bara för att man är en tjej i tonåren..
.
.

Kommentarer
Postat av: sophia

Ingenting är fel, bara man gör det i lagom mängd och med medvetenhet. Du behöver inte äta pizza och godis på ett år och träna 3-4 ggr i veckan...men du ska ju ändå äta lagom mycket (och rätt) så du orkar träna så mycket. Och det är bara bra om man hoppar över det överflödiga. Ta det inte mer seriöst än vad det är.

2011-04-08 @ 17:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0