friends will be friends

Förrut var du min bästa vän. Killen jag vände mig till så fort jag behövde en hand att hålla, en axel att luta mig mot, en famn att gråta i. En famn att stanna i. Killen jag alltid har fungerat så bra med, lika barn leka bäst, visst är det väl då. Du var killen som bokstavligen alltid fick mig att sväva på små moln, inte av förälskelse (visst fanns det en tid för det med, men du fattar?) utan av broderlig kärlek. Du var killen jag önskade alla skulle träffa för att du var annorlunda. Du var bättre, ja, bra mycket bättre än de flesta andra jag träffat. Du hade handen jag alltid höll, axeln jag alltid lutade mig mot, famnen jag alltid grät i.. Famnen jag alltid skulle stanna i..  Vad hände?
Det är inte vi längre. Det är du, och så är det jag. inte vi, inte du och jag. Inte på samma sätt. Vi pratar aldrig med varandra om livets stora frågor längre, vad hände med "du och jag för alltid"? Jag vet väl någonstans längst in i hjärtat att det fortfarande är "vi" men man tvivlar lätt på det när man aldrig får det bekräftat.
Vad hände med alla planer vi gjorde, alla äventyr vi skulle ut på? Allt vi skulle göra som bara vi kan göra det?
Ha ha, jag vet inte ens om du läser detta. Helt ärligt, jag vet inte ens om du skulle ta åt dig, känna dig träffad, bry dig. Jag vet inte, det känns som om jag inte känner dig längre..?
Jag vill inget hellre än att spendera timmar i telefon med dig, som vi brukade. Jag saknar det, jag behöver det.
Jag vet inte vad du tycker, kanske att jag är helt ute och cyklar, kanske att jag har rätt? jag vet inte, det är det jobbiga i historien. Men jag tror du också vet, någonstans långt inne, att nog fan har vi ett jävulskt avstånd mellan oss, men nåt mer har hänt? Avståndet fanns ju där innan med?
.
Jag vet inte alls vad jag ska säga nu. Känns så konstigt att inte riktigt kunna ringa upp och säga såhär är det, utan känna att det faktiskt är lättare att skriva här. Sjukt jag vet. Jag ber så mycket om ursäkt i förväg om detta skulle tolkas fel nu, det är absolut inget jag vill.
.
Jag vill bara göra det klart en gång för alla hur mycket jag saknar dig.
Det blir inte ens en bild till texten, för att det finns ingen bra bild på oss. Inte ens en bild.
Vart är världen på väg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0