sjukhusdjävlar

Kan inte säga så mycket annat än att jag är ganka ledsen på alla jävla läkare som inte verkar ta mig på allvar.
Jag var på medicinmottagningen idag och vad fick jag veta där? För det första var jag tvungen att väga mig och mäta mig, snällt, jag som hatar att väga mig för andras skull. Vågen visade 57 och längden var på stabila 163.. 163!? Har jag krympt då alltså? Innan var jag ju 167.. Eller? Jo, äh jag vetifan.. I alla fall. Vad fick jag veta då? Jo allt som jag innan redan visste rabblades upp, sen var läkaren färdig, sa hejdå och gick hem. Typ. Migrän, bukmigrän, spänningshuvudvärk, stress, IBS, laktosintolerans och dålig regelbundenhet av måltider. Jo tjena, det visste jag redan! Eller nja, bukmigrän och IBS visste jag väl inte, men det sa han att han "trodde att det kunde vara".. Ehm, okej? Jag tror att det kan vara storken som kommer med bebisar och tomten som bor i tv-masten i gungvala.. Visst. Känner liksom inte att jag blir tagen på allvar, Sven-Åke (som läkaren hette) verkade mest vilja komma hem från jobbet och undrade nog varför jag egentligen var där. Kändes inte alls bra att han helt ignorerade att jag inte kan sova, äta, ligga ner, sitta upp, träna, lata mig, dricka eller gå på toa utan att magen värker, och har gjort i 4 dagar nu. Vafan. "Kom tillbaka om det inte ger med sig. Jo eller hur, vänta på en medicinmottagningstid i flera månader och sen inte få ut något alls av det. Skulle inte tro det. Inte okej, Sven-Åke. Skärpning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0