musiken i mitt liv

Okej. Linnea Hansson lever för sin musik, hur täntig jag än är för det, så kommer det alltid vara så. Jag får liksom abstinens utan musik det går bara inte. Men okej, jag spelar trombon och fiol på musikskolan i Karlshamn, men sen kan jag klinka lite på piano och några ackord på guran sitter ju. 
Jag har en lektion på 20/30 minuter i veckan/instrument. Jag spelar i 3 orkestrar (kammarorkestern på musikskolan, Karlshamns Musiksällskap och Karlshamns musikkår) och ja, det är skit kul. De som aldrig spelat orkester/ensemlbe har missat nåt asså. Utöver de orkestrarna hoppar jag in om det behövs folk på musikskolans konserter eller andra spelningar. Jao.
Denna veckan bjuder på
Måndag: Fiollektion (inställd), Tryck och blås, Blåslaget
Tisdag: Musikkåren
Onsdag: Trombonlektion
Torsdag: Spelning på utsparken i Olofström, Vårsoaré med kammarorkestern och blåslaget.
Fredag: Ledighet (öva på fiolen)
Lördag: Musikkåren marscherar
Söndag: Vilodag. Ärade vilodag.
.
Hoppas de som frågat fått svar, och de som inte frågat fick ju veta ändå om man malt sig igenom all text.
.
(går i mitten av tromb.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0