formsvacka kallar dom det visst

Min värld rasar samman och jag ligger där under. Under massorna och får ingen luft. Det är ingen som vet att jag är här nere, jag skriker men det hörs inte ett ljud. Det är ingen som letar bland sten och betong efter folk som skriker utan ljud, ingen vet att jag är här nere. Jag försöker röra mig men skräcken greppar tag om mig och släpper inte. Skräcken att mista det jag älskar mest. Jag gråter, men för vilken tröst? Det är ingen som vet att jag är här nere.
Visst är det väl så att man ibland bygger murar, inte för att hålla folk ute, utan för att se vilka som är starka nog att ta sig över dem? Vad händer när det inte är någon som ser murarna? Vad är det som händer när även de starkaste murarna faller? Vem hör när jag skriker, där nere, under det som en gång var min säkerhet?
.
Ja visst tycker vi om drama.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0