fråga nummer fem

Fråga: Röker du? Hur länge har du rökt? Varför? Vem fick dig att börja?

Svar: haha oj, ja det gör jag! Jag har rökt sedan jag gick i åttan ungefär, lite till och från sådär under tiden men man kan väl säga att jag tog första ciggen i sjuan och den första som blev början på många tog jag i åttan som sagt. Jag ville väl vara lite häftig, passa in och göra som de andra. Coolt va? Nää... Jag vet inte varför jag egentligen fortfarande håller på men det är väl en beroendegrej nu, så himla gott att ta en cigg på morgonen, till lite te eller kaffe, att ta en cigg på maten, en till fest, en till mellis, en som lugnar, en som piggar upp, en som tar bort värk, en som tillför hosta, en som aldrig hade behövts och en som verkligen behövs. Ja ni hör, det går åt hela tiden! Usch. MEN! Jag har planerat att sluta i samband med att skolan börjar igen, men det kommer nog inte gå, vet hur jag är i skolan sådär, så skönt att ta en cigg på rasten liksom haha... Positivt? Jag försöker i alla fall trappa ner, röker ju inte 1,5 paket om dagen längre och det är ju alltid något!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0