fråga nummer fyra

Fråga: hur är det att ha en ätstörning och hur har du förändrats?

Svar: Vilken svår fråga.. Många har frågat ig hur det är men jag kan inte riktigt beskriva hur det är för jag befinner mig mitt i den och ser allt som normalt. Det är såklart jobbigt då man alltid har fokus på mat och vad man äter/dricker. Ett tag vågade jag inte smörja in huden med lotion ens för jag var rädd att jag skulle gå upp i vikt, borstade tänderna utan tandkräm då jag var rädd att det var en massa gömda kalorier osv. Det gör jag inte nu men jag äter rätt "petigt". Gillar typ ingen mat och kan inte njuta av att äta. Det enda jag njuter av är en riktigt god vattenmelon eller något sånt. Nu mår jag mycket bättre men är som sagt mitt i min ätstörning så jag har ju vissa bekymmer kvar. jag har slutat träna som en idiot och har kunnat ha på mig både tighta byxor och kjol. FRAMSTEG!

hur har jag förändrats? Ja jag kan inte riktigt svara på den frågan då jag inte märker hur jag förändrats själv. Jag har fått höra att jag är mycket mer petig med maten, mycket mer ledsen när jag inte tränar, mycket mer fixerad vid vad jag äter och dricker och har ofta ont i magen/huvudet. Innan var jag alltid glad och positiv och de är jag väl oftast nu med men i samband med min ätstörning har jag också blivit mycket mer lättretlig och känsligare för allt. jag kan inte längre ta saker positivt utan hittar alltid något negativt i allt (typ "oj vad smal du var!" -Jaha, är jag inte det nu? Är jag tjock nu då?).

Tung läsning märkte jag, men det är sånt ni ofta frågar så jag tog allt på en gång eller vad man ska säga. här har ni i alla fall en bild att skratta åt! puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0