Mina fina djur

 
 
 
Jag har alltså tre katter. Mycket vackra katter. De två översta är "familjens katter" och den sista, alltså de 2 sista bilderna är på MIN kisekatt. Min lilla bebbe. Många frågor kommer såklart om vart jag har min bebis och hur länge jag varit mamma.. Haha, alltså när jag pratar om min bebbe är det till 99.9% Ester jag pratar om, alltså min katt. Det kan man kanske inte tro men så är det.
 
Ester är min terapi, när hon är inne och vill bli kelad vill säga. Jag har haft henne lite mer än ett år nu. Men hon är fin och sover ofta i min famn. Eller ja, ofta och ofta.. Hon sover där när jag än lägger henne där. Så mysig! Hon älskar att krypa in under mamma och pappas täcken och bita dem i tårna så fort de rör på fötterna men mig låter hon bli! Snällt va?  Hon är mammas lilla flicka och älskar att busa. Hon brukar klättra UNDER min säng (alltså hänga upp och ner på undersidan) och hon retas gärna med Morris och Pärlan.

Pärlan. Killen bland katterna.. Pojken på mittenbilderna är en riktig liten tjockis.. Han kan seriöst äta en hel påse torrfoder om man hade gett honom möjligheten.. Om han nu inte varit bortskämd med en massa "blötmat" vill säga. Han tigger allt som oftast när vi äter och är en riktig liten kelgris. Han är nästan alltid inne och han älskar att bli kliad och att få ligga i knät på den som sitter i fåtöljen och bli överöst med kärlek. Såklart.
 
Morris. Den som vi tror är äldst. Vår fina bonnakatt. Såklart är det hon som är ÖVERST av bilderna. Hon är en mycket egen person och hon vill helst inte bli rörd av någon. Jo möjligtvis mamma... Hon är mest ute men kommer, precis som de andra två, in på natten och sover hos mamma. I hennes säng helst. Morris kommer även in när det vankas mat, men hon är kräsen som tusan och vad som helst duger inte till henne. Morris älskar att sova på de gamla tröjorna i mammas garderob och att jaga möss. Gärna äta möss. När hon visat dem för mamma..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0