Min dröm, min högsta önskan

 
 
Sitter och lyssnar på Anna Melanders fina låt "en ängel inom mig".. igen. Låten finns här ovanför.
Annars händer inte så mycket, har varit i bräkne hoby idag på mormors föräldrars grav och morfars föräldrars grav och satt lite ljung och ett ljus. Gick även förbi mormors brors grav och "sa hej". Känns så avlägset med döden på nåt sätt. Jag hatar kyrkogårdar. Så mycket sorg samlat på ett ställe. Nae, jag går till morfars grav då och då men inte en enda gång går jag där ifrån utan att gråta. Tänker på allt fint vi var med om och hur hemskt det var att mista sin bästa vän. Men så är livet, alla ska vi dö, förr eller senare. Jag kan idag känna lättnad över att morfar fick sin vila, han mådde så dåligt på slutet men samtidigt vill man ju inte att någon man älskar över allt annat ska gå bort. Men, som sagt, så är livet. 
Jag har i alla fall kört nya bilen idag, en volvo V70, -05a. Fint som snues! 
Nu ska jag släcka ljusen, sluta mysa för mig själv och köra min bror till stan. Så kan det vara. Livet skiftar och just nu är jag glad att det gör det. Vi hörs hörrni! Puss och kram!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0