N. Nilsson fiolbyggare

Sitter och kollar på nya fioler. eller ja, nya och nya, de är gamla men dom skulle passa bra som min "nya fiol". Jag fick ju en fiol förra hösten men jag har redan tröttnat och funderar på att ge den till mamma och sen lägga allt jag tjänar nu på att köpa en ny fiol. Eller jag ska köpa en gammal fiol. Kollar runt på hemsidan fioler.se och bara dreglar över alla fina fioler som finns där.. "ring för pris" står det på alla jag vill ha, det bådar inte gott hörrni. Det var där jag köpte min nuvarande fiol och då provade jag en helryggad, helfiol från mitten av 1900-talets tyskland och blev helt såld. Synd bara att bara själva fiolen kostade 16000... Sen sitter jag även och kollar på tillbehör, vill ha nytt! Nytt hartz, ny stråke, nytt stall, nya stämskruvar i träfärg och inte svart, jag vill ha nytt hakstöd och nytt axelstöd. Fan hörrni, nu skulle man haft pengar eller känt någon som var ekonomiskt oberoende så jag kunde åkt ner till malmö, provat ut en ny fiol, nytt hakstöd/axelstöd/stråke och samtidigt slagit till på ny sordin, ny låda och en extra stråke såklart. Ååå jag kan inte sluta nu. Helt såld. Kanske ska satsa på dethär i alla fall? Nej, eller? Äh jag vet inte.

Fiolen på bilden kostar "bara 13500".. Och då är den inte helryggad. Usch jag har verkligen inte råd men jag viiiilll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0