Sen jag skrev sist

Det har hänt en del sedan jag skrev här sist. Konserten i Sölvesborg gick bra. Kul. Efteråt var vi på lite middag på musicum men det blev inte så sent 👍🏼 veckan som gick var trevlig. Visst, den hade både upp och nedgångar men vafan, jag överlevde åtminstone haha 😄 helgen som gick, alltså förra helgen, hade jag konsert igen. Denna gången Wienerafton. Riktigt kul att få spela med så duktiga solister! 🎶 
Men
På lördagskvällen vart jag dålig. Jag kände av lite i halsen redan i fredags samt hade feber vid 23.30 men jag sket i det och bet ihop. Men mitt under maten som serverades på lördagskvällen känner jag av att jag inte alls mår särskilt bra. Jag hade hostat hela dagen men nu var det nåt fruktansvärt så jag gick från bordet. Det hela slutade med att jag hostade tills jag spydde. 😷 Mysigt. Kom tillbaka till bords, satte mig, drack vatten, pratade lite med ungdomarna och sen åkte jag och mamma hem.  När jag kom hem hade jag 38.9 i feber och jag som annars brukar ligga på ca 36.5 kände mig lite lätt döende. 
Dagen efter, alltså i söndags hade jag fortfarande feber, ont överallt och hosta. Så jag ringde jobbet och sjukanmälde mig. Så, då trodde jag att allt skulle ge med sig, men icke! På söndagskvällen fick jag kramper, läskiga kramper. Så när jag fick mitt 4e anfall på måndagsmorgon ringde jag 1177 som skickade mig vidare till akuten. Där låg jag sen, medan de tog prover, både i halsen och i armen. De hittade inget direkt men kopplade kramperna till febern. Så jag fick åka hem igen och vila. Vila var viktigt. Nu har jag i alla fall blivit så pass frisk att jag kan jobba igen, så imorgon blir första jobbdagen på 6 dagar. Känns sjukt. Men men.

Jag lever i alla fall och det är huvudsaken! Kram







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0